24 Ocak 2010 Pazar

Sad Lovers and Giants - Epic Garden Music


Sad Lovers & Giants'ın vokalisti Garce, 1987 yılında yapılan bir röportajda şöyle demiş:
"Sürrealizmin zamansızlığı, aynı zamanda onun en hoşuma giden tarafı ve yazdığım şarkı sözlerinde de bunu yaratmaya çalışıyorum." Sahiden de, çoğu şarkının sözleri, bu cümleyi haklı çıkartacak nitelikte; masalsı ve tıpkı bir rüya anlatısı gibi. Bu durumun en bariz örneğini, Epic Garden Music albümündeki şarkıların liriklerinde görmek mümkün. Albümün ilk şarkısı olan Imagination da, nasıl bir albümle karşı karşıya olduğumuzu, bize önceden haber veriyor zaten.

Çoğu yerde, onların müziğiyle ilgili "psychedelic" sıfatı kullanılıyor fakat bu albüm için, böyle bir tabirin pek de geçerli olmadığını düşünüyorum kendi adıma. Ve hatta hiçbir sıfat kullanmamayı tercih edebilirim müzikleri için çünkü oldukça değişken ve çok katmanlı bir müzikleri var. Bu noktada, tipik bir post-punk grubu olduklarını söylemek de güçleşiyor. En güzeli, takdiri ve yorumu dinleyenlere bırakmak sanırım. (bkz: trt spikeri tadında konuşmak)


1. Imagination
2. Landslide
3. When I See You
4. Colourless Dream
5. Things We Never Did
6. Lost In a Moment
7. The Tightrope Touch
8. Echoplay
9. Clocktower Lodge
10. Clint
11. Lope
12. Cloud 9
13. ART (By Me)
14. Alice (Isn't Playing)
15. Far From the Sea


Download

1 yorum:

  1. Bizim Gotik Ahmet, müstakbel eşi ve yedi arkadaşı ile birlikte (becerip gidebilseydim ben de sekizinci kişi olacaktım)Selanik'e nikaha giderler. Elemanlar şehri gezerken karşılarına acayip bir plakçı dükkanı çıkar. Satıcı, tip ve kıyafet analizini hemencecik yapar ve üst raflardan birtakım plaklar indirip önlerine koyar. Adamın ilk dinlettiği grup Sad Lovers'dır. Albüm de çok muhtemel bu albümdür. Kısa süren bir sessizlik ve sen de mi bilmiyorsun şaşkınlığı yaşanır ve grubun nesi var nesi yoksa alınıp dışarı çıkılır. İstanbul dönüşü hemen kardeşlerini de haberdar ettiler tabii mevzudan. Ahmet-Seren ikilisi Neodiskotek gecelerinde aylarca "Things we Never Did"i çaldı hiç sektirmeden. Ben sıkı Clint'çiyimdir. Bu Clint'in de hikayesi var ama uzatıp canınızı sıkmıycam. Kendi köşesini boş bırakıp upuzun yorumlar yazan kişi formatına büründüm birden. Haftaya "Sordide Sentimantale" gecesi var Kadıköy'de. Orda devam edelim diyor saygılar sunuyorum...

    YanıtlaSil